Seznam navštívených míst

Jih Evropy 2019

stav tachometru 40 069km

19.8. – předání domu a výjezd směr

20.8. – Aš, dobalení, polepení auta, k večeru vyrážíme směr Bodamské jezero, přespáváme v lesíku v Německu kousek za Mnichovem u Landsberg Am Lech

NĚMECKO

21.8. – navštěvujeme rezervaci Affenberg Salem, kde žijí opice a čápi, přespáváme u Mindelsee – Möggingen

FRANCIE

22.8. – Mindelsee, koupání, noční přejezd do Francie, sopečný park Auvergne, Sauteyras, přespáváme u jezera Aydat

23.8. – koupání v Aydatu, výstup na jednu sopku. Noční přejezd směr Lurdy, v 5:30 přespáváme na dálnici v lesíku, na odpočívadle St.Martin

24.8. – Lurdy, posvátné poutní místo, koupání v řece, večerní přejezd do Španělska na pláž Sonabia

ŠPANĚLSKO – CANTABRIE

25-28.8. – Playa Sonabia, nádherná, poletují nad ní orlosupy

28-30.8. – Playa u města Liencres – Playa de Valdearenas, obrovské vlny, surfaři profíci

30-31.8. – Playa Andrín (pláž hlavně pro body surfaře)

ŠPANĚLSKO – ASTURIE

31.8. – 1.9. – surfhouse Salty Lobos, pereme, poprvé prší

1-3.9. – Playa de Rodiles (u pláže pracuje kamarádka Kačka v půjčovně)

3-6.9. – Playa de Xagó (nádherná pláž, super vlny i pro nás 🙂 Krásné místo i na parkování

6-7.9. – Playa de San Pedro (pláž u kempu, skvělé vlny pro děti, u pláže řeka, ve které si děti super pohrály – voda je ledová- neopreny se hodí 🙂

ŠPANĚLSKO – GALICIE

7-9.9. – Praia de las Catedrales – nádherné místo, ale turistická masovice (vyžadují registraci přes internet, než tam jdete – dá se navštívit jen za odlivu)

8.9. – návštěva městečka Ribadeo (zrovna slavnosti – pořád stříleli z děl 🙂

9.9. – návštěva pobřežního parku v A Coruňa, nejstarší maják v Evropě – Herkulova věž, večerní přejezd do Santiago de Compostela, spíme na vyhlídce

10.9. – Santiago de Compostela, parkujeme u Lidlu, k večeru přejezd na Fisterra – kdysi považováno za konec světa, večer přejezd na Praia de Rostro

10-12.9. – Praia de Rostro – švýcarská obytka, zákaz koupání, silný vítr, hezká vycházka. Po odjezdu navštěvujeme vodopády s elektrárnou – Cascades de Erazo u města Fervenza de Xallas

12-14.9. – Praia de Carnota – komáři, komáři, komáři a mouchy, ale jinak nádherná pláž, ranní učení na pláži – psaní, počítání a malování v písku pak surf

14-15.9. – Praia de Lariňo – pláž bez vln, skvělé koupání pro děti

15-16.9. – O Grove, camp Muineira – pereme a pereme

16.9. – O Grove – akvárko, poloostrov Illa Da Toxa – hobytín

16-17. 9. – O Grove – výlet lodí na chov slávek, spíme na Praia Samieira

18.9. – Pontevedra, Vigo, přespáváme v lese kousek od Cebreiro

19-20.9. – Termas de Prexigueiro – přírodní lázně “v potoce”

20.9. – Ribadavia – malé městečko s historickým centrem s kamennými domy

21.9. – Capilla de San – kopec, na kterém je malý kamenný kostelík (kousek od archeologického parku Parque Arquelóxico da Cultura Castrexa de SanCibao de Las s keltským oppidem (celý den prší)

22.9. – keltské opidium

PORTUGALSKO

sever Portugalska

23.9. – přejezd do Portugalska, přehrada a hrad Lindoso

24-25.9. – vesnička Germil, přehrada, zatopená vesnička a vodopád Vilarinho da Furna, kemp Parque Cerdeira

26.9. – Braga

27-28.9. – Praia de Fao, Praia da Ramalha

29.9.-1.10. – Porto – super město s atmosférou

1-2.10. – Praia de Silvalde – poblíž staré přistávací dráhy (na pláži mrtvý delfín)

Střed Portugalska

3-5.10. – Praia do Norte – pláž s největšími vlnami (30m) na světě (kousek od města Nazaré) -parádní skály a maják

5.10. – Óbidos – kouzelná modro – bílá vesnička s hradem a se spoustou kvetoucích keřů

5-8.10. – Peniche – město s vyhlášenými vlnami, kde se každoročně konají surfové mezinárodní závody, ale hlavně tam bydlí super rodinka Mára + Péťa + Mojmírek 🙂

8-13.10. – Lagoa de Óbidos – kaitařský spot, super den s M+P+M, Honza koupil kity (hned na poprvé mu pes na pláži prokousl nafukovací komoru :)… Praia de Rei Cortigo – pláž s nádhernými útesy z pískovce

13-14.10. – Peniche – návštěva u naší oblíbené rodinky MPM 🙂

Jih Portugalska

14-16.10. – Sintra – pohádkové město se spoustou paláců – trochu kýčovité 🙂

16.10. Praia de Cresmina– pláž kousek u Lisabonu, kde jsme jen přespali

17-19.10. – Lisabon – Oceanárium – Rozárka narozeniny – spíme kousek od Oceanária v přístavním parkovišti, druhý den courání po Lisabonu a 19. 10. OC Colombo (Rózička dárek, kluci ostříhání a hurá zpátky z města k oceánu 🙂

20-21.10. – Praia da Nova Vaga – super místo, kde se dalo jak surfovat, tak kitovat

21.10. – Praia da Lagoa de Albufeira– zalepení kitu, koupení kitu pro děti – pouštění draka a první ovládání kitu na pláži (Rozárce to už šlo parádně) – laguna je nádherná… tady chvilku pobudem 🙂

27.10. – zpět do Peniche na surfové závody 🙂

28.10. – Praia da Amoreira – pláž dobrá na surf, jen my jsme šli vždy, když nešly vlny … 🙂

29.10. – Lagos – krásné přístavní město, (betonové dětské hřiště… ?), výlet lodí na jeskyně po pobřeží – delfíni a ráno tam viděli i žraloka (delfíni jsou většinou 20-40 mil na moři a žroloka tam náš kapitán prý ještě nikdy neviděl…)

30.10. – Albufeira – ZOOMARINE– Míša 35 let – narozeninový den v zábavným parku – PARÁDA 🙂

31.10. – ZOOMARINE – pro velký úspěch jsem si za 8€ prodloužili vstupenky i do dalšího dne.

1.11. – Tavira (večeře u Indů – Viki “spadl do řeky” :), večer přejezd do Seville

ŠPANĚLSKO

2.11. – procházka po Sevilla, večer přejezd směr Parque Natural Sierras de Cazorla, přespáváme někde na půl cesty mezi pláněmi s olivami

3-4.11. – dojíždíme do vesničky Tranco u přehrady Guadalquivir, městečko na útesu Hornos s hradem, spíme na parkovišti v podhradí.

4-5.11. – pokračujeme směr Barcelona, přespáváme na pláži Cala Mundina, kde se druhý den projíždíme městečkem na kole

5.11. – “konečně” jsme v Barceloně, město nás ani kvůli probíhajícím nepokojům neláká (navíc Míša už tu byla a mě stačí fotky na Googlu:) ), tak rovnou na trajekt Grimaldi Lines směr Sardínie, 22:15 odplouváme

SARDÍNIE

6.11. – V 11h vylodění na Sardíni v Porto Torres, jedeme rovnou na hrobky Su Crucifissu Mannu, a pak na oltář Monte D’Accoddi. Spíme na nejazurovější pláži, Spiaggia La Pelosa.

7.11. – přejezd k jeskyni Grotta di Nettuno, bohužel přes zimu zavřeno, spíme na pláži Spiaggia di Porto Fero, je tu mraky malých medůz, v noci pekelná bouře.

8.11 – po večerních průjezdech hlubokých kaluží přestalo auto dobíjet obytnou část, hledáme servis a je pátek… Večer za deště dlouho hledáme otevřený kemp kde se napíchneme na elektřinu.

8-10.11. – relaxujeme ve Stellplatz bei Valledoria

11.11. – oprava auta v Porto Fero a přejezd na pláž se super vlnami Terzo Pettine, večer přejezd k vykopávkám Tharros

12.11. – pekelně fičí. Návštěva Tharros, pak pozorovat plameňáky, kteří jsou asi schovaní před větrem. Přesun přes pláž Giunco Beach , kde fouká uragán 35-40 uzlů, tedy cca 70-80km/h…pokračujeme dolů na jih, spíme u hřiště ve vesničce Valermosa.

13.11. – přejezd na poloostrov Sant’Antioco, parkujeme u hřiště před marínou, odpo prohlídka města na kolech, večer spíme pod místním mostem:)

14.11. – prohlídka jezírek na odpařování soli, Viki totálně zasolil kolo průjezdy bílých louží…, přejezd k Pula

15.11. – prohlídka vykopávek v Pula, po obědě přejezd do Cagliari, procházka po městě, a 19:15 nalodění na trajekt Tirrenia  směr Sicílie

SICÍLIE

16.11. – v 9h se vyloďujeme v Palermu, prohlídka města, večer přejezd do Cefalů, na centrální špinavé parkoviště za 20€/24h

17.11. – Cefalú, prohlídka města, střídá se déšť a sluníčko, večer přejezd směr jih k Valle dei Tempi, přespáváme někde na půl cesty ve středu Sicílie, na odstavném parkovišti u kraje silnice, kde je hromada odpaků, a liška s liščatama si tam dává véču:)

18.11. – dojíždíme do Valle dei Tempi, doplňujeme auto, jedeme na pláž Fiumenaro…samá špína :/

19.11. – celý den trávíme na bahnitém parkovišti ve Valle dei Tempi, prší a prší. Vikiho bolí pořád břicho.

20.11. – Viki hospital Agrigento, holky spí na parkovišti, kluci ve špitále na jedné posteli

21.11. – v cca 13h jsme propuštěni, jedeme se vyvětrat na hřiště ve vesničce Lido Rosselo, kde nakonec i přespáváme

22.11. – dopo stále na hřišti, odpo konečně na chrámy Valle dei Tempi, večer přejezd směr na východ, ale stavíme již pozdě u Lidlu ve Villagio Mosé, tak tam i přespáváme

23.11. – fouká, tak jedeme na vyhlášenou kite pláž Lido Panama Beach, ale po celé pláži je mega špína z moře a vítr není tak silný jak dle předpovědi, večer přejezd na parkoviště k Villa Romana u Piazza Armenia, v noci přišla pekelná bouřka

24.11. – celé dopo prší, tak jsme v autě a učíme se, kolem poledne jdeme na prohlídku vily. resp. starého lázeňského komplexu – super!, večer přejezd do Syrakus, nakonec kvůli shánení vody končíme v kempu Sosta Camper 23€/noc

25.11. – Syrakusy prohlídka pevninské části města, a řeckého a římského divadla, přespáváme další noc v kempu

26.11. – Syrakusy prohlídka poloostrova, Archimedův technopark – hodně za opicemi:( a navíc plné komárů, Archimedovo a DaVinci museum – tak bz to mělo být:), přespáváme kousek od maríny, jak jinka, u hřiště:)

27.11. – po obědě přejezd na Etnu, ještě stíháme v 15h lanovku nahoru 106€, v 16h je poslední jízda dolů, přespáváme na parkovišti, pěkně fičí, ale sopka nesoptí:)

28.11. – Etna je pod mraky, včera jsme měli štěstí, prohlídka dvou postranních kráterů, pekelně fičí, 7D kino 7€, odpo přejezd do Taormina, kde nakonec přespáváme vedle silnice u tunelu

29-30.11. – Taormina, masakr zaparkovat, parkujeme v kopci pod hradem, procházka večerní městem, zpět k autu do milionu schodů bereme radši taxi :),  přespáváme na parkovišti u silnice za tunelem (camp má zavřeno), druhý den procházka města, prohlídka divadla, pereme, jíme v restauraci s výhledem na Etnu, večer přejezd do Messiny

ITÁLIE – PEVNINA

30.11. – přeplouváme na pevninu, 57€, jedeme dolů na jih směr Pentedatillo, když tu míjíme kite spot Punta Pellaro, a obloha je plná kitů:) Po chvílí hledání jak se k pláži dostat a průjezdu pod mostem s limitem 3,0m ( my máme 3,13m – Míša hlídá ze střešního okna jak z ponorky), hurá do vody…a přespáváme.

1.12. – Pentedattilo, krásná vesnička na skále, večer přejíždíme nahoru na sever směr Matera, spíme kdesi na půl cesty u Lidlu = ráno čerstve houstičky:)

2-4.12. – Matera, doplnění auta a prohlídka večerního města – pecka/nádhera!, spíme na parkovišti kousek od centra, a zůstáváme nakonec dvě nocy. Večer přejíždíme 250km do Pompeí, na hlavním parkovišti chtějí 24€! za přespání…návrat do komerční části Evropy:/ S nevrlým poděkováním odjíždíme na nedaleké parkoviště Carefuru, kde si hlídač říká o 10€.

5.12. – Pompeie – dechberoucí vykopávky, ale pro děti opět nuda. Za den se to snad ani nedá projít… Navíc nás všude hlídají hlídači, aby náhodou děti někde něco nepoškodili. Tu a tam vidíme proč. Imbecilní návštěvníci jsou schopni do 2000let starých maleb vyškrábat svoje jméno – tohle nám hlava nebere…

6-7.12. – Vesuv – celý den čekáme na vyhlídce kousek pod vrcholem na lepší počasí. Odpo se konečně mračna roztáhnou, ale nepustí nás přes kasu na vrchol, že je již pozdě – jsme nadšeni:/ Přespáváme další noc, ráno jdeme na mlhou zahalený vrchol, vidíme pěkné h…., a děkujeme včerejší neoblomné paní na kase… V poledne přejezd na Herakleum . Ercolano, perfektní prohlídka s panem archeologem Dr.Luciano Leone – konečně to baví i děti, pan Dr. se opravdu snaží. Odpo přejezd směr sever, spíme na dálnici na pumpě..

8.12. – Cascate del Mulino, přírodní termály s průtokem 500l/s!!!, teplota 37°. Spíme kousek vedle u cesty, parkoviště má výškový limit…a je prázdné…

9.12. – Terme di Saturna, hodobóžové termály hned vedle, odpo přejezd směr sever, po vstě klasika – praní, nakupování, shánění vody… Pozdě v noci přijíždíme do Pisa