Andalusie + rychlý a krásný přejezd do Barcelony

Mapa přejezdu z Portugalska do Barcelony

Přejíždíme z jihu Portugalska do Barcelony, odkud máme zabookovaný trajekt na Sardinii. Všichni se na plavbu lodí moc těšíme.

Původně jsme se přejezdu obávali, že to bude pro děti dlouhé a bude to nuda. Cestou jsme všek objevili pár klenotů 🙂

SEVILLA

FOTO SEVILLA

První zastávka byla v Seville, kde už jsme byli loni sami s Honzou. Je to nádherné město, ale pro děti není žádné město zábava… kromě hřišť:) Minulý rok se nám nepodařilo dostat se do katedrály, kde by měly být ostatky Kryštofa Kolomba, tak jsme to chtěli zvládnout letos. Vstupné bylo opět beznadějně vyprodané na dva dny dopředu a fronta nekonečně dlouhá přes celé náměstí… a to je mimo sezónu. No co se dá dělat… budeme se sem muset ještě někdy vrátit.

Parkovali jsme na šíleně špinavém parkovišti mimo jiné plném hřebíků a vrutů po nějaké asi kulturní akci, ale kousek od centra. Den byl fajn, ještě že mají v centru hřiště 🙂

Projíždíme dál středozemím Španělska. Korkové duby střídají nekonečné lány oliv. Cestou přijíždíme do vesničky Tranco u přehrady Guadalquivir.

Z přehrady pokračujeme klikatými silničkami dál. Všude olivy a nádherné výhledy na kopcovitou krajinu. Za jednou ze zatáček na nás vykoukla utajená perla, doslova orlí hnízdo na skalnatém útesu nad údolím, městečko Hornos 🙂

městečko Hornos de Seguras

FOTO Z MĚSTEČKA HORNOS

Okamžitě hledáme cestu, kudy se tam vyšplhat. Už z dálky má takové kouzlo, že nás k sobě doslova přitáhlo. Vyjíždíme nahoru a hned za vjezdem do městečka je parkoviště u hřiště!!! Pecka, dokonalost sama!!!:)

Rychle parkujeme a vyrážíme na průzkum. Už je něco po čtvrté a my fascinovaní místem přicházíme k místnímu hradu, který byl částečně přestavěn na místní planetárium. Možná spíš takovou vesmírnou výstavu. Je těsně před zavíračkou, ale paní pokladní/uklízečka/vedoucí obchodu…prostě paní kastelánová, kterou jsme vytrhli z dlouhého liduprázdného dne, nás ráda pouští dovnitř. Z terasy jsou fantastické výhledy do okolí, a k tomu západ slunce v údolí přes hornatý průsmyk, jak když někdo nastartuje halogen mezi mraky.

Místní historická prádelna, kterou stále protéká voda

Večerní procházka malými uličkami do kopce a z kopce byla kouzelná. Když se blížíme k místnímu kostelíku, mýjíme davy (nejspíš celé městečko) které z něj vycházejí. Asi večerní mše. My do kostelíka vcházíme sami. Je nádherný. Jednoduchý, maličký a krásný.

Večer vyrážíme do baru. Dáme si skleničku chlazeného červeného :), děti fantu, a jdeme na kutě. Ráno si musíme uličky projít ještě jednou, aby se nám co nejvíce vryly do paměti.

Chjo… je čas jet, abychom stihli trajekt. Díky za zážitek, máte to tu nádherný

Za tmy přijíždíme k pobřeží pod Barcelonou. Chceme na pláž, abychom tam přespali a druhý den strávili den. Navigace nás vede po prašných cestách. Po chvíli drncání vzdáváme prvotní plán, dojet až na 10 km vzdálenou pláž a auto stáčíme při první příležitosti k vodě.

Spíme u majáku.

Ráno si jdeme na střídačku zaběhat a pak s dětmi projedeme na kolech místní pobřeží, které je momentálně rájem pro důchodce. Všude vládne klídek, pohoda a ticho…

V sezóně tu musí být hlava na hlavě. Užíváme slunečný den na plážích a je nám krásně. Pak už musíme na cca hodinový přejezd do Barcelony 🙂 Jupí!!!